Pagina's

maandag 24 september 2012

Kilometer vreter....

Nee, helaas geen kilometers draad en lapjes.
Het is al even geleden dat ik geschreven heb en hier mijn 'excuus':
Zoals sommige weten woon ik in het mooie Zuid-Oost Limburg, heerlijk in een dorpje. Even geleden schreef ik al dat ik naar Bergheim in Duitsland ben geweest. Een week later ben ik via en met mijn zus uit Brabant en  via Quiltshop Leur naar een tante in Den Haag geweest.

Op de terug weg met het afzetten van mijn zus kreeg ik van mijn zwager een kom met tomaten uit eigen kas, een weckpot met verwerkte tomaten en een pot met rabarber mee.












Deze wolvenpaneel  en stofjes heb ik al een tijd geleden bij De Naaidoos gekocht en het rechtse stapeltje in Etten-Leur, uit de aanbieding. Van een stofje dus een groot stuk voor de achterkant. Laatst op de open dagen bij Jacqueline heb ik bruine tinten meegenomen (geen foto genomen...)
Een week later krijg ik telefoon van BroerLief (vrijgezel) uit Zeeuws-Vlaanderen dat hij in het ziekenhuis ligt. De volgende dag er dus heen en geregeld dat hij een tas met kleding, toilettas enz. had. Week later er weer heen om kleren te wisselen, koelkast leeg halen want het zag er naar uit dat hij langer moest blijven.
Dit waren dus al aardig wat kilometers bij elkaar maar de meeste (zo een 2000 kilometer) heb ik de afgelopen twee weken gereden. Onze jongste teef is/was loops en het is de bedoeling om in samenwerking met de vereniging een nestje te fokken. Dat betekend dus regelmatig naar de dierenarts om bloed te prikken om het 'juiste' moment te bepalen. Nu zit ons ras heel dicht tegen de natuur aan (door het wolvenbloed) en het houdt zich dus niet aan de regels/statitieken. Tussendoor nog even naar Brabant voor oog-onderzoek. Toen het moment om naar de reu te gaan (in Gelderland)



Ze vonden elkaar hééél lief en op de zevende en negende dag dat ze elkaar zagen.........
Of het gelukt is weten we pas na een week of vier. Dan kan er een echo gemaakt worden. P.... over een stick heeft bij de honden geen zin.

Morgen maar weer een keer naar Zeeuws-Vlaanderen want BL heeft zo zachtjes aan schone kleren nodig...
Zo af en toe probeer ik (als de spieren het toe laten/uitgerust zijn) ook aan de hobby bezig te zijn. Bijvoorbeeld de klaproos-quilt. Hier ligt alles nog los op de ondergrond. Van sommige onderdelen is het de vraag: Hoe krijg ik het netjes op genaaid/geplakt? Ach, een leuke uitdaging....
We laten de moed niet zakken. Het duurt misschien weer even voor ik wat schrijf en voor ik de blogs weer een beetje bij lees.

O ja, woensdag 26 september open dag bij Marij vanaf 11 uur. Wie weet tot ziens.