Pagina's

maandag 20 mei 2013

Thyrvi (en Thor...)

18 april zijn de jonge lui 1 jaar geworden en een paar dagen erna is Thyrvi eindelijk voor de eerste keer krols geworden (Thor was al 'geholpen'). Haar instinct liet goed weten wat de bedoeling was: Mannen verleiden.  Nou ik kan je zeggen dat ze dat als de beste deed.  Haar drang was zo groot dat ze een uitweg had gevonden en boven op de garage en volière dak haar gang ging....  
Meteen de dierenarts gebeld voor een afspraak om Thyrvi te steriliseren.  Een nestje zou leuk zijn maar ze is daar nog te jong voor en met haar 'foute bekje' (wat erfelijk kan zijn) zullen we dat maar niet doen.
Afgelopen week is ze dus geholpen en had een kap om gekregen om niet aan haar buik/hechting te likken. Een zielig gezicht maar al gauw wist ze zich ermee te redden.
Gewoon de krap-paal in en spelen met broer Thor. Eten en drinken ermee ging ook goed. (zonder is natuurlijk prettiger...)
Na 5 dagen de kap om gehad te hebben (haar buik zag er goed uit) besloten om deze maar af te doen. 
Wat heerlijk.... ik kan weer achter mijn oren krabben en me schoon likken!!!! Poetsen... poetsen en nog eens poetsen....
Tussen door even een robbetje stoeien met BroerLief.
Met het vrouwtje mee naar beneden en weer verder met poetsen....

De buitendeuren en kattenluik blijven nog even gesloten totdat de controle is geweest. Ondertussen kunnen ManLIef en ik de plaatsen waar de katten uitbreken goed gaan afzetten en de seringen gaan kortwieken. De stam is dik geworden en een (te) mooie klimpaal voor Thor.....