Pagina's

dinsdag 13 maart 2012

Hoe krijg ik het voor elkaar?

Ik heb er toch al een aantal van gemaakt en zover ik weet zonder problemen/fouten. Nu speldt ik vaker twee blokken (bijna) tegelijk want soms heb je waar je bent niet zoveel ruimte en dan kan je toch lekker door naaien. Zo ook bij deze "ronde", een blok in elkaar en de andere de rijtjes zover en wat schetst mijn verbazing? Bij alle twee dezelfde fout! Dan "baal"   je toch een beetje dat je zo een (lieve) strenge juf hebt gehad en je netjes met kleine steekjes naait en af en toe een terug steekje doet. Maar dit is ook geen gezicht, dus het bekende: in zijn achteruit. 
Gisteren is hier in het zuiden maar weinig zon geweest maar wel droog en lekkere temperatuur om buiten wat te doen. Door de lange warmte in de winter was er al veel uitgelopen en door de flinke kou is er een hoop dood gevroren. In de "lege"pot stonden blauwe druifjes. Door de sneeuw/koude/dooi is het loof gaan rotten en heb ik dat er af gehaald. Of de bolletjes nog wat gaan doen? De narcissen in pot hebben zo te zien ook flinke klappen gehad en diverse struiken zijn niet meer om aan te zien. Twee jaar geleden zijn deze boven de grond ook dood gevroren maar toch vanuit de wortel weer uitgelopen.
De tulpen in pot doen hun best. Het gaas kan eraf, Tabby en Ayka zullen hem nu wel met rust laten..... De narcissen in de voortuin zien er ook niet zo goed uit maar ze doen hun best. De Forsythia zit wel vol in knop. Een beetje warmte en hij zal volop bloeien (hoop ik).


Zo, dat ziet er al wat beter uit..... De blaadjes op de aarde laat ik nog liggen. Wie weet zitten er nog (nuttige) beestjes in en kunnen ze nog schuilen. De "stam" die je ziet is van de druif. Deze staat hier al zo'n 10 jaar. Hij heeft een typische bast, alsof hij uit elkaar valt.
Wie weet ga ik in het weekend in de voortuin ook het hertshooi knippen, heeft hij/zij straks lekker de ruimte om opnieuw uit te lopen...
Nu eerst binnen wat doen.... moet af en toe ook gebeuren.....