Pagina's

zondag 29 januari 2012

3x Quilting Bee en......

Deze week was voor een groot deel een gezellige drukke week. Woensdag ochtend QB van het QQQ groepje bij mij thuis. Daarover hebben jullie kunnen lezen bij Marion.

Donderdag avond was het QB bij Marij waar Pauline haar Boerenmèchelke (met mooie stof aan de achterkant) toonde.
Vrijdag avond was de QB bij The Log Cabin waar Jeanny een hele mooie top toonde van een prachtige rozenpaneeltjes en bijbehorende stof serie. (Kwijl, kwijl....)
Uiteraard werd er op alle drie de QB gezellig gewerkt, gepraat, koffie of thee geleut en gelachen. Vrijdag overdag was ik ook nog wezen zwemmen  en naar de "stad" in Brunssum geweest en had niet zoveel fut om 's avonds nog weg te gaan. Heel blij dat ik toch gegaan ben want QB (welke dan ook) is toch altijd gezellig en ontspannen samen zijn!!!

En nu die en....
Keurig netjes gestreken, gesneden, genaaid, gestreken, gesneden, genaaid, gestreken, genaaid, gestreken, gesneden, genaaid, gestreken, genaaid, gestreken en helaas.... het is niet naar mijn zin....
Voor mijn doen keurig netjes gewerkt want strijken dat doe ik maar zelden tussendoor maar dit MOEST netjes zijn en inderdaad de "kruispunten" zijn allemaal keurig netjes.  Het totaalbeeld is niet wat ik in gedachten had. Nu was de veelkleurige batik wel de bedoeling maar de groene batik was tweede keus. Helaas is bij de Patchwork winkels in de buurt niet zoveel keus in batiks.  De veelkleurige komt van de markt (al even geleden) maar nu is er bijna alleen carnavals stof te koop en geduld heb ik niet om te wachten tot na 22 februari. Op de foto's lijkt er aardig verschil te zijn in de twee stoffen (blauw overheerst op de foto)  maar in werkelijkheid zit er ook in de veelkeurige batik vrij veel groen. Het wordt nog wel eens ergens anders voor gebruikt....... nu maar een nieuwe poging doen met andere (fellere/"eenkleurige") stoffen en iets kleiner want het was ook groter uitgevallen dan ik wilde......
Wat ik me al een keer eerder afvroeg: Hobby??? Vervelen???