Pagina's

maandag 9 januari 2012

Flowerpower....

Medio oktober 2012 is bij Marij de tweejaarlijkse tentoonstelling met wedstrijd (niet verplicht) met als onderwerp;  Flowerpower. De tentoonstelling is over drie locaties verdeeld.  (fotocollage's zijn van 2008).
Bij een meubel/gordijnenzaak.
Waar de grote quilts over bedden, tafels, stoelen en banken liggen. Het klinkt misschien vreemd maar het is heel apart en mooi om te zien. De quilts "in gebruik" in plaats van aan de muur.
Bij een Galerie (deze heeft vooral glas expo)
En de wedstrijd-quilts hangen/liggen bij Marij in de lesruimte en haar huiskamer.
Van locatie naar locatie hangen er ook (af en toe) quiltjes bij andere winkels in de etalage en bij particuliere huizen (b.v. onder die mooie grote poorten die Limburgse boerderijen hebben.)


Nu had ik een tijd geleden in een uitverkoop leuke, felle lapjes gekocht en had ik al een quiltje gemaakt maar zoals zo vaak is deze in een box beland. mijn idee was om deze verder af te maken en verder aan te kleden want de kleuren vind ik Flowerpower. Op de ontwerplap gespeld en nee.... het klopte niet, een hoek trok.

Tabby keek met me mee en was het er mee eens dat dat toch echt niet kon!!! Plooitjes in de rand en die haren......... (van wie ,oh wie??)
Met z'n tweeën zijn we de randjes eraf gaan toornen. Ze is zo een geweldige hulp...... Maar wegsturen??? NEE... ze zit er zo lief en lekker bij te spinnen. Daar wordt je niet boos op, maar zit er heerlijk van te genieten.
Ze werd zo moe van het meekijken dat ze haar kopje op mijn hand te ruste legde.
Nu het binnen stuk opnieuw op maat snijden. Alles strijken voor opnieuw gebruik, randjes er weer aannaaien en dan hopen dat hij mooi recht hangt. En dan......... Tja hoe hij er uiteindelijk uitgaat zien blijft nog even geheim !-)