Pagina's

zondag 11 november 2012

Positief en negatlief....

Wat een leuke reactie's op mijn poncho. Ik heb er met veel plezier aan gewerkt en hij is lekker warm. Het is gemaakt met simpele 'wol' van de Wibra (Saskia toen één euro per bol). 10 bollen/kleuren die ik leuk en bij elkaar vond passen.
Daar het al zo'n 40 jaar geleden was dat ik een poncho heb gehaakt in mijn jeugd jaren ben ik even gaan spieken op internet. Op de site van Drops kwam ik een sorry twee beschrijvingen tegen van poncho's waarvan er een mijn voorkeur had.

                                mijn voorkeur


Daar ik een andere wol had en een andere haaknaald dikte moest gebruiken is de beschrijving wat veranderd. Ik gebruikte haaknaald 3,5 zij 5. Zij hebben meer vierkantjes aan de hals gebruikt maar ik wilde hem wat hoger sluiten (warmer) en heb dus maar 12 vierkantjes gebruikt. In plaats van naaien heb ik ze aan elkaar gehaakt. Daarna aan weerszijde een toer vaste en aan de 'bovenkant' een toer van twee stokjes, een losse en een steek overslaan en voor en achter in de punt iets geminderd, daarop weer een toer vaste. Deze 'gaatjes' zijn om het koord doorheen te rijgen. Het koord heb ik gedraaid (drie om drie draden) en niet gehaakt en gevlochten. De vierkantjes zijn enkele stokjes en de lange toeren zijn dubbele stokjes. Bewust geen kleur volgorde maar 'blind'pakken en gebruiken. Daar ik nog wat wol over had ben ik er nog een mutsje bij gaan haken. Ik had nog steeds wat wol over en dus kwamen er kleine kwastjes aan de poncho.

Negatief nieuws is dat we afgelopen donderdag de echo zijn wezen maken met onze hond Ayka en ze is niet drachtig......... Geen beschuit met muisjes dus..... Maar wie wil is van harte welkom om een bakkie te komen doen!!!