Pagina's

maandag 1 juli 2013

'vakantie'

Hier in het zuiden zijn de scholen dicht: VAKANTIE.
Zelf hebben we geen kinderen en kunnen we vakantie nemen wanneer het ons uitkomt....
 Vorige week kreeg ik medelijden met de ouders met het idee om met het trieste weer vakantie te houden.

Vandaag is het lekker weer en heb ik mijn bakje met aurifil 'wollen'garen en lapjes gepakt om buiten wat stikwerk te doen. Gezelschap krijgend van Anly, Ayka en Thyrvi (geen idee waar Thor uithangt...) en op de achtergrond het gezellig gekwetter van de parkieten.


Vorige week hadden we 4 nachten en dagen gezelschap van Keno en Rhoba. 
Donderdag was er een afsluitdag van het quiltseizoen bij Marij. Het weer zat niet helemaal mee maar de show and tell van 14.00 uur konden we buiten houden. (ondanks héél even een spettertjetje)
Het antwoord op de vraag van J.H.:  Ja, ik doe nog regelmatig quilterige dingen. Het probleem is dat ik af en toe een stiekeme quiltster ben. Dan maak ik een quilt voor een tentoonstelling/wedstrijd , dan weer voorbeelden voor de regiodag. Nu ben ik weer bezig voor (ik dacht) 23 en 24 augustus. Dan heeft Jacqueline open dagen/start quiltseizoen. 
Ze heeft twee pakketjes samen gesteld waar je met toevoeging van maximaal drie stofjes een quiltje maakt van maximaal 3 meter omtrek.
Het ene pakketje zijn kerststofjes (links op de foto, rechter stapeltje mijn toevoeging) en een 'herfst' pakketje (rechts op de foto met links mijn toevoeging). 
Tja, dat zijn werkjes die nog even geheim blijven en de rest moet maar even wachten. Sommige werkjes weten niet beter meer ........