Pagina's

donderdag 17 november 2011

Houdt de dief.......

Ik vind het leuk om met de jaargetijden ook de aankleding bij de voordeur en achter op het terras aan te passen. Achter op de tafel kwam een roestkleurige bolchrysant en bij de voordeur een gele (gezellig welkom). Deze laatste had al snel zijn schoonheid verloren daar de slakken hem/haar wel lekker vonden.
Met een wandeling met ManLief en de honden uit het bos het een en ander meegenomen om een nieuw stilleven te maken. Mandje gevuld en bij de voordeur gezet.
Met een wandeling hier in de buurt had ML nog wat tamme kastanjes en hun bolsters meegenomen om er bij te doen en vroeg zich af of er niet meer in het mandje had gezeten wat niet helemaal tot mij doordrong tot...... ikzelf via de voordeur (meestel ga ik achterlangs) wegging en zag dat de voorkant van het mandje inderdaad wat leegjes was, alleen nog eikeldopjes.
Nieuwe eikels geraapt en deze weer in het mandje. VERGEET HET MAAR... volgende ochtend al weer weg.... Weer nieuwe mee en meteen een zakje mee voor resrve.  Het verhaal wordt saai want iedere nacht verdwijnen de eikels. De dennenappeltjes en de tamme kastanjes met bolster blijven liggen......
Nu weet ik dat er een eikelmuis bestaat en vooral in hier in Limburg voorkomt maar via internet begreep ik dat deze vooral eiwit (slakken, insecten, eieren enz.) eten.

Zou dit de dief zijn???? Nee, zij zit (normaal gesproken) aan de andere kant van de deur en die kan ze gelukkig niet openen...
Het zal een raadsel blijven en ik ben bang dat zij/hij het langer vol houdt met stelen dan ik met aanvullen.....

Wie weet is dit wat er in ons dorp gebeurd......