Pagina's

woensdag 30 november 2011

We gaan er weer tegenaan...

Na het maken van de regiodagvoorbeeldquiltjes (kan het woord nog langer? Ja, namelijk: quiltersgilderegiodagmolenwiekenvoorbeeldquiltjes) was ik plots vol adrenaline en wilde alles tegelijk maken/afmaken/beginnen en even zosnel was er een dipje en zijn er helemaal geen steekjes, schrijven of blog lezen gedaan. Maar.........
Vandaag was de twee wekelijkse QB bij mij. Niet dat er veel steekjes gedaan zijn daar ik de stapel Country Threads op verzoek op tafel had gelegd. Voor bij de koffie: ECHTE pepernoten, brokken speculaas en cakulaas (dit keer niet zelf gebakken) passend bij de tijd van het jaar. Hun werkjes zien en de geluiden (Oh, Ah, Leuk) van het bladeren door de tijdschriften en met een scheef oog meekijken gaf me toch weer zin om wat te gaan doen.

Vorige week maandag (21 november) heb ik bij Marij een machinaal quilten workshop gedaan, gegeven door Duffy. De proeflapjes aan de dames laten zien. Nu heb ik jaren geleden ook wel eens een cursus hiervoor gedaan maar ik heb het gevoel dat ik er deze keer meer aan had. Voor het mooie moet je veel oefenen/doen. Maar wat we ook van Duffy leerde: Je maakt geen fouten, het zijn eigen creatieve toevoegingen!!!
Ook liet ik lapjes zien (liggen al langer in de kast) bestemd voor een quiltje voor ManLief. Nu wordt er van mij verwacht (daar ze het resultaat van de proefjes leuk vonden) dat ik over twee weken bij de volgende Bee een kant en klaar quiltje moet laten zien.......
Dat betekend de naaimachine op tafel. Mat, lat en rolmes er naast en dat patchen en quilten met de machine gebeuren. Misschien maar goed ook, die stok achter de deur. MAAAAAAR...... beloven doe ik het niet. Als ik nu weer even niets laat horen weten jullie waar ik mee bezig ben...... en wie de schuldige zijn...... ;-)


P.S. Ondanks nachten bij de voordeur gewaakt te hebben (hum hum) nog steeds geen idee wie de eikels steelt. (zie vorig berichtje). Zo af en toe blijven we maar eikeltjes rapen tijdens de honden wandeling. Het/De beestje(s) hebben ze nog steeds nodig, als dierenvriend wil je ze graag en plezier doen.