Pagina's

zaterdag 5 november 2011

Regiodag Quiltersgilde (Limburg).

Als thema hadden we molenwieken (of Windmill of.....) Enthousiast was ik begonnen met een voorbeeld.

Een vlag voor ManLief want samen met de buurman versieren ze graag onze huizen met WK of EK buiten de boel met oranje kleuren. Nu kan er binnen ook versierd worden.
Rood-wit-blauw is machinaal doorgequilt met r-w-b verlopend garen en het oranje met oranje verlopend garen.

Terwijl je daar mee bezig bent borrelt er meer op dus:
Mijn batiks (met nep-batiks aangevuld) verwerkt tot een fleurig geheel een machinaal doorgequilt met een kleurverlopend garen.

Vervolgens: O ja, ik heb nog een charm pakketje liggen. O, het zijn er mar 19 inplaats van 20, geeft niet rood lapje erbij, ook leuk. Deze is niet doorgequilt maar op de "zwarte"molenwieken op het kruispunt vast gezet met kleine rode knoopjes.

Aan Marij de toppen laten zien zodat zij wist wat we gingen doen. Zij heeft namelijk de pakketjes vezorgd voor vandaag. Zij vond het leuk om er ook een bij te hebben in nieuwe stoffen en heb ik wat repen meegekregen met deze als resultaat. In de naad met de hand doorgequilt.


Tenslotten nog voor het werkboekje (voor foto's hoe of wat) met de hand begonnen "blokken" van molen wieken te maken. Het midden stuk van 4 "blokken" zit aan elkaar en ik heb er foto's van gemaakt maar ik kan ze niet meer terug vinden. (jullie krijgen het wel te zien als ik er verder mee ben en opnieuw foto's er van maak).

De foto's van de regiodag kunnen jullie bekijken bij Marion . Op haar blog is in de linker kollom een link naar de diavoorstelling. Ik weet nog niet hoe je dat doet. Komt (hopelijk) nog wel...