Pagina's

zondag 13 november 2011

QQQ Quilt en give away gewonnen.

Marion is heel goed aan het afstrepen. Met opruimen kwam ze weer mooie dingen tegen die ze ons gunde. Ik was een van de gelukkige!-) Een pracht patroon van Beardie Designs. Nu moet ik toegeven dat ik al even niet meer geborduurd heb. Maar met zoiets krijg je er toch weer heel veel zin in. Nu nog een mooi linnen lapje kopen, misschien ook garen, even kijken wat ik zelf nog heb en dan....

Pauline Heeft het er al op haar blog over gehad. De quilt die "we" maken met ons quiltgroepje QQQ.
Ik mocht met een kennis (alweer eventjes geleden) mee naar een groothandel, Pauline is voor de gezelligheid meegeweest. En dames/heren wat een stofjes, boeken en vele hebben dingetjes. Het "nadeel" is dat je voor je eige geen rollen stof of tig kaarten met naalden enzo nodig hebt, maar het is leuk om er een keer geweest te zijn. Alles was goed verzorgd, koffie met gebak, lunch met soep en broodjes.
We zijn niet met lege handen weggegaan. Er waren tafels met pakketjes stoffen/stalen waar ik er een paar van heb meegenomen. Die gebruik ik nu voor de variahex. Ook waren er tafels met laatste stukken van de rol. Daar hebben we een pakket met vijf stoffen (ieder drie meter) meegenomen en met ons vijven gedeeld (van iedere stof dus 60 cm.) Je mocht er zoveel stoffen bij doen als je zelf wilde en zo groot maken als je wilde als de vijf stofjes maar erbij zaten.
Pauline heeft haar Dublin steps/Murphy's top al zover klaar.

Zoals gewoonlijk: de kleuren zijn in het echt warmer. De vijf linkse stofjes zijn die we allemaal hebben. Daarnaast de drie die ik erbij heb gedaan . Ze liggen op een "geel" stofje (dezelfde serie als de donkerrode) die ik voor de achterkant wil gebruiken. Rechts boven één blok en rechts onder drie x vier aan elkaar genaaid. Het is de bedoeling vijf x vier te maken, een smalle bies en dan nog een rand verzinnen (ik heb al wat in gedachten, nu nog uitvoeren)
Het patroon heb ik ooit eens van internet gehaald. Het orgineel was leuk maar je moest goed kijken daar de gebruikte kleuren niet zo af staken. Het weef effect vind ik een hele leuke "tweede patroon".

Zo nu eerst met de honden gaan wandelen. Ayka is al weer een paar keer ongeduldig komen klieren om te laten weten dat ZIJ zo ver is. Dan heeft ze toch pech want IK ben de baas (dacht ik zo...).