Pagina's

vrijdag 28 oktober 2011

Druk, druk,druk.....maar gezellig!


Zo schrijf ik dat ik even zoet ben met de tijschriften, maar veel heb ik er nog niet in kunnen bladeren. Geeft niet want ik heb het gewoon gezellig/druk met andere dingen. 't Weekend was ManLief vrij en van alles en nog wat gedaan (ook aan quilt gebeuren). Dinsdag had hij een extra velofdag want we gingen met de KSB naar de Alfa brouwerij .
Ik denk dat wij de jongste zijn van de KSB, ze zijn al gauw 20 tot 25 jaar ouder dan ons maar met de oudjes is het best gezellig stappen!

Bij aankomst welkom geheten in het proeflokaal met koffie en vlaai.
Alvast (brutaal) even wat rond gekeken.

Eerst een filmpje gezien en daarna naar de bron kijken. (enigste brouwerij met eigen gecertificeerde bron!!!)
Dan de fabriek in. Eerst de mout silo. Hier wordt de gerst tot een bepaalde temperatuur verwarmt waardoor de smaak/kleur van het bier ontstaat. Er hingen buisjes met gewone gerst en voorbeelden van de kleuring. Via buizen en silo's, bepaalde opwarmingen, toevoegingen (gist, hop) koeltes, rusten, zuiveren enz. komt het uiteindelijk bij de verpakkings afdeling (flesjes, blik, fusten. blikflesjes).

Dan terug naar het proeflokaal om............ te proeven!!! Helaas was ik BOB en heb alleen even een oud bruintje genomen.






Woensdag bij Pauline koffie gaan leuten en kennis gemaakt met Birgitte (zie verslag op haar blog)
Heel gezellig, de dag was te kort, we hadden allemaal nog andere dingen te doen anders zaten we 's avonds nog te kletsen EN te handwerken.
Donderdag was ML weer vrij en zijn we met het heerlijke weer in de tuin bezig geweest. Bollen geplant in de borders en in (eiken)potten voor op het terras. Kunnen we (hopelijk) in het voorjaar genieten van kleur en fleur. 's Avonds Bee bij Marij. Door de herfstvakantie was het vrij rustig maar niet minder gezellig!
Zo zie maar weer, een week is zo om......