Pagina's

dinsdag 10 april 2012

Een stapje verder.

Het gaat niet vlot, maar ja het is een hobby en moet een hobby blijven en af en toe zijn er andere dingen te doen al is het maar de kat kroelen.
Met de Ricky Tims snij methode had ik een top gemaakt die wel erg groot uitviel. Twijfel.....twijfel....twijfel wat te doen????????? Toch maar aan het toornen gegaan en er zijn twee quilts in de planning en voor het rest stukje heb ik (denk ik) ook al een idee. Hier tezamen op de disignwal hangend.
Het linker stuk wordt een quilt met klaprozen. Wat kost dat een moeite om een goede afbeelding te vinden van een klaproos. Ze zijn er ook in vele soorten en kleuren van simpel vier kroonbladen tot Joost mag weten hoeveel. Maaaaaaaar het idee begint vorm te krijgen (je weet wel in die niet te stoppen grijze massa)
Deze uitvoering was vanaf het begin in de kop maar tot nu toe waren de kleuren met andere stoffen niet helemaal naar mijn zin of te groot uitgevallen. De maat is nu ongeveer 80 x 90 cm. De volgende stap is om het met kleur verlopend garen met de naaimachine door te quilten, iets waar ik eigenlijk een beetje tegenop zie daar ik nog niet erg ervaren ben in machine quilten. Daarna moet er nog het een en ander aan versiering toegevoegd worden......
Voor 1 juni "moet" het klaar zijn want als het ergens op lijkt wil ik het aanmelden voor de poster van de tentoonstelling Flowerpower bij Marij (woensdag 24 oktober t/m zaterdag 27 oktober te Beek-Limburg) 
Dat betekend dus de grijze massa minder laten werken (lees twijfelen) en DOEN!!!