Pagina's

zondag 1 april 2012

Oud nieuws (1)

Vrijdagavond hadden we de Quilting-Bee bij The Log Cabin. Van een mede Bee-ster kreeg ik "commentaar" dat het wat lauwtjes was op mijn blog. Nu moet ik J te vriend houden want ik mag haar bellen als we Bee hebben en het slecht weer is of mijn brommer niet wilt starten......
Nu bij deze dus een stukje met oud nieuws. Zoals zovelen (denk ik) ben ik met het lekkere weer in de tuin bezig geweest. Een klein probleem is dan dat je zo lekker bezig bent dat je je pezen overbelast (heb ik toch al aanleg voor) en daarna even rustig aan doet. Geen/niet veel handwerken, weinig achter de computer (af en toe blogs lezen maar niet reageren....sorry....) Vervelen doe ik mij niet. Ik zit me dan lekker te maken door door boeken en tijdschriften te bladeren. Oooohhhhhh... dat is leuk en dat is mooi en die wil ik ook gaan maken en daar zou ik die en die stofjes voor kunnen gebruiken en...............en...........en.......... heb ik weer jaren aan mijn leven toegevoegd om alles te maken.
Zoals gezegd oud nieuws wat ik ga schrijven. Een paar blogjes geleden had ik laten weten dat Rhoba  samen met Pauline op bezoek waren om te kijken of het goed ging met Ayka. Dat was eerlijk gezegd niet zomaar want Pauline zou op vakantie gaan (hebben we maar niet laten weten van tevoren zodat haar huis niet werd leeg gehaald) en dan zou Rhoba hier zijn.
Nou het is allemaal prima verlopen. Na een paar dagen had ik door dat ze bij mij overdag (op veilige plekken) prima los kon en goed luisterde.
Ondanks het grote verschil qua maat waren de dames aardig aan elkaar gewaagd en waren regelmatig aan het spelen of dat nu binnen of buiten was maakte niet uit.
De eerste nacht bleef Rhoba netjes beneden toen we naar bed gingen (onze honden slapen boven op hun eigen kussens). Ayka vond het maar vreemd en ging na een minuut of tien kijken waar Rhoba bleef. Al snel kwam Ayka weer boven en even later Rhoba ook.... Toen ik 's nachts naar de toilet ging bleek de deugniet Rhoba op het voeteneind van het bed te liggen (doet ze thuis nooit...) Ach van zo een klein hondje heb je geen last en laat d'r maar. 
Na iets meer dan een week werd ze weer opgehaald door Pauline die zich prima had vermaakt met haar zussen. Ik denk dat Ayka het toch een beetje jammer vond want onze ouwe (bijna 12 jaar) is niet meer zo speels en met Rhoba had ze lol. 


Ze konden ook samen rustig zijn.......
Woensdag kan ik Rhoba weer knuffelen dan is het QB bij Pauline en van haar krijgt Rhoba "noooooit" aandacht.......