Pagina's

woensdag 27 juli 2011

"Thuis" Quilting Bee bij...

Vanmorgen was de 'thuis"QB bij Pauline. Daar hebben we kennis gemaakt met Riet. Zelf doet ze andere hobby's (vilten, breien, borduren) maar kan genieten van waar wij mee bezig zijn. Ze had haar kleinzoon bij zich. Een lief kereltje, eerst even verlegen met al die dames maar even later kwam hij los en was bezig met zijn auto-tjes. Nog geen vier jaar maar wist toch al de getallen op te lezen die op de auto's stonden. Hij had nog helemaal geen slaap.....waarschijnlijk "bang" dat hij naar bed moest terwijl het gezellig was bij ons.

Marion en Pauline hebben hun Farmers Wife laten zien (zie foto's blog Pauline), Mariet is druk bezig met haar Civel War (zelfde opmerking als net)

Zelf ben ik bezig geweest met de glas-in-lood. Gisteren gelukt om de "omlijsting" en "lood" er op te zetten. Deze laatste zijn met de naaimachiene erop gezet en worden nu met de hand omgenaaid. We zijn er weer een stapje verder mee..... Zal het lukken om hem voor 9 augustus af te krijgen? Tuurlijk, waar een wil is is een weg. Veel wil ik er niet aan quilten want het heeft zijn charme van de afbeelding (scheelt ook weer wat tijd...)




Pauline had van haar Quiljtuf (paar jaar later ook mijn Quiltjuf) allemaal ruitjesstoffen gekregen (zie vorige blogbericht van Pauline) Zelf had ze er al uitgezocht en Mariet had ook al wat mee/uitgezocht en ik kon de rest meenemen om thuis uit te zoeken/gebruiken. Ik ben vergeten om er de bekende zak tijd bij te vragen maar ze zijn te leuk om niet te hebben.... Van alles borreld er al bij me op (gelukkig in mijn hoofd en niet in mijn buik) Wat zal het uiteindelijk worden...Dat laten we nog even doorpruttelen....

Dames het was (weer) een gezellige ochtend en heel leuk om het gezicht en persoon achter de naam Vilterietjes te ontmoeten. Op naar de volgende keer.

Tot schrijfs......

Op verzoek van een "oudere" dame heb ik de letters maar vergroot.......