Pagina's

zondag 14 augustus 2011

"Sensatie" in ons dorpje.

Wij wonen in een dorp met ongeveer 800 inwoners. Vandaag was er heel even iets meer drukte.
Binnen was ik klaar met de planten watergeven en dacht om ondanks de regen buiten bij de voordeur de potten ook maar wat te geven daar de wind en regen meestal uit het zuidwesten komt en de voordeur op het noordoosten ligt. Er stonden mensen bij hun auto en toen drong het tot mij door. Met de hondenwandeling had ik ook al een "vlag' van Eneco gezien en gisteren met wandelen kwamen er al veel motormuizen langs die de route waarschijnlijk controleerden. Vanmorgen op het blog van Riet gelezen dat ze bij haar door de straat kwamen. Daar ik me niet zo veel voor sport interesseer dacht ik er verder niet bij na.
Toch maar even snel mijn fototoestel pakken en naar boven om uit het raam misschien wat meer te kunnen zien.
Politie had kruispunten afgezet, reden door de straat om te kijken of alles vrij was.
Eerst een enkele auto, dan een groepje wielrenners, dan een eenzame fietser, dan een lint van wielrenners en dan een flinke rij met volgwagens.  Met als gevolg een zeldzaamheid in het dorp: File... En dat was het weer...

Boven het gebeuren cirkelde er een helikopter mee en aan het eind van de stoet reed een ambulance (eerder had ik er ook al een gezien) een bezemwagen heb ik niet meer gezien.

Dat was dan weer de drukte voor vandaag en een "blad" vulling op het blog.

Tot schrijfs.....