Pagina's

vrijdag 26 augustus 2011

Wij wonen in "het noorden" ???............

Het volgende las ik op het MSN nieuws:
Gemaakt: 26, aug., 2011, 1:43 | Door ANP

Extreem weer in Oosten en Noord-Oosten

Het KNMI waarschuwt vrijdagmiddag voor extreem weer in de provincies Gelderland, Overijssel, Drenthe, Groningen en Friesland. Voor die gebieden geldt een code oranje met zware onweersbuien, veel r...
Nu woon ik toch echt in Limburg....
Zat ik om 12 uur lekker de blog's te lezen toen het donker werd en het heel hard ging waaien. Onze slaapkamer ligt op het zuid-westen, de kant waar meestal de wind vandaan komt en als het regent EN waait moet het raam dicht daar het anders binnen regent. Toen ik het raam ging sluiten even naar de donkere luchten en de bliksem gekeken. Dat zou ik nu nog graag eens willen: een bliksem fotograveren. Nu heb ik twee leuke fototoestellen maar zo een mooie foto maken...??? dat zal wel een droom blijven.
Het lukte dus alleen (een beetje) de lucht te fotograveren, de bliksem denk je er maar bij...  Het waaide ook behoorlijk en de wolken dreven in rap tempo over. Tot het ging regenen, hard te regenen, hééél hard.
Aan de voorkant kunnen we het huis aan de overkant zien. Tijdens de regen was het zicht een beetje minder...

Op de rijweg was een stroompje ontstaan en achter was door de wind ook de veranda aardig nat geworden en op het platje stond een laagje water
. Gelukkig hebben we op het laagste punt een bezinkgat gemaakt zodat het water zo snel mogelijk weer weg is.
Met veldbrand stenen twee muurtjes, rooster erop, kraantje erboven en een het is meteen een gezellige en nuttige plek.
Als ik op de buienradar kijk bij de 24 uurs verwachting kunnen we vannacht ook nog heel wat regen en onweer krijgen.

Als ik zie wat er door de wind uit de bomen waait en de regen via de stroopmpjes meeneemt zitten er aardig wat eikeltjes bij. Ik heb wel eens gehoord dat als er veel vruchten aan de bomen zitten we een strenge winter kunnen verwachten. Maar dat duurt nog even.