Pagina's

zaterdag 10 september 2011

Dreamnight at the zoo


Gisteravond was in het Gaiapark Kerkrade Zoo de Dreamnight at the zoo . (normaal is dat de eerste vrijdag avond van juni maar door omstandigheden kon het niet eerder). Dit is een avond voor chronisch zieke en gehandicapte kinderen met hun familie. Ze kunnen dan genieten van een avond in een dierentuin. Als je naar de gezichten kijkt genieten ze inderdaad volop. Manlief werkt in het Gaiapark en op zo'n avond ben ik er als vrijwilliger.
Overdag was het weer nog zeer twijfelachtig maar het was het de mensen zeer gegund want zelfs de zon is nog even geweest.
Toen het wat "rustiger" werd ben ik even wat gaan lopen en heb ik een paar sfeer foto's gemaakt. Niet veel want het begon te schemeren maar jullie krijgen een idee.....


Conchi en Marc stonden er met een insecten-bar. Gefrituurde krekels en sprinkhanen en "rauwe"meelwormen. Marc gaf het voorbeeld met de meelwormen en er waren er toch die het daardoor ook wilde proberen. Zelf heb ik af en toe een krekeltje/sprinkhaan genomen. Smaakt best, een beetje nootachtig, alleen de pootjes vind in niks, net of er zoals bij vis een graatje in je keel zit, even wegspoelen met water....



Er waren clowns er er werd geschminkt.






De brandweer was er met een spuit- en een ladder wagen. Zowel het spuiten als in het bakje de lucht ingaan vonden de kinderen prachtig en ook als ze even in de cabine mochten zag je de gezichtjes zo glunderen.....




De politie niet vergeten.

Voeder presentatie  bij de dieren en geweien/hoorns vergelijking, enz. enz.
Lang niet alles is door mij vastgelegd daar ik maar in een klein hoekje van het park aan de wandel was.

En als slot nog een paar dieren van de kinderboerderij of Limburgs erf. Een andere keer komen er meer dieren op de foto.