Pagina's

vrijdag 30 september 2011

Quilting Bee bij Marij

Vandaag de eerste QB bij Marij na de zomerstop. Het is heerlijk weer dus inplaats van de auto pak ik de brommer. Lekker zo'n 15 kilometer door het Limburgse landschap.
Langs Doenrade..... over een (vals)plateau......  door Puth..... over een  klein plateau.....   door Sweikhuizen, een dorp TEGEN een berg gebouwd waar de straten behoorlijk schuin lopen. Bergaf gaat vanzelf maar straks bergop moet de brommer hard werken :-)
Daarna door de bebouwing.... hoekje van Geleen met heel veel groen.... hoekje Neerbeek met oude huizen/boerderijen met grote poorten.... Beek waar Marij "zit".
Onderweg genieten van de ondergaande zon. Als ik ergens stil sta om een foto te maken zie ik in  mijn ooghoek en andere brommer stoppen en even denk ik: oh, oh..... te vroeg "slecht" gedacht, het is iemand die ook van het mooie weer geniet en de ondergaande zon gaat fotograferen.
Zoals gewoonlijk is het gezellig bij Marij. Vandaag cake bij de koffie/thee. Alda heeft een top klaar en showt hem ons. Marion geeft uitleg over de quilt met de stoffen Hope. Marij heeft even haar kleinkind op bezoek, een heerlijk goedlachs jochie.
Af en toe een steekje doen en even de winkel ingaan om stofjes te aaien (en kopen) en wat nieuwe naalden.....
Als ik naar huis rij is het duidelijk geen zomer meer. Heel af en toe (open vlaktes) is de temperatuur behoorlijk gedaald. Als "oer Hollands meisje" deert me dat niet. Thuis een lekker warm bakje chocomel.......