Pagina's

zondag 4 september 2011

Eerste quilt en nachtelijk bezoek.

Ben ik heel druk bezig met patchwork, kan ik het niet laten zien :-(  Het zijn namelijk "voorbeelden" voor de regiodag Limburg van het Quilters Gilde 4 november 2011 te Maasbracht. Twee tops(jes) heb ik klaar en ik borrel nog van ideeën, wie weet volgen er nog meer.........

Wel kan ik de kleuren laten zien van de kleine top. Hier zijn ze mooi op volgorde maar in het quiltje zitten ze door elkaar. Eigenlijk een beetje een zooitje maar wel fleurig en gezellig.
Daarom wil ik maar mijn eerste quilt laten zien. Hij is al gauw 16 of 17 jaar oud maar af en toe nog in gebruik.

Hier ligt hij, geduldig te wachten op koudere dagen. Hij wordt namelijk gebruikt in de auto. Wij wonen in Limburg maar hebben familie en kenissen van Groningen tot Zeeland (zo een beetje heel Nederland dus). Daar gaan we met de auto naartoe (lange ritten) en dan willen we het niet te warm hebben wat omgevings temperatuur betreft en dan leg ik het quiltje over mijn benen. Zo zag hij eruit vlak nadat hij gemaakt was. Op alle vier de hoeken zitten strikjes want in het begin heeft hij over een orgel gehangen tegen het stof.

Er waren allerlei stofjes in verwerkt. Boeren zakdoek, de egeltjes was een restand van het keukengordijn, de oliefantjes eens van iemand gekregen omdat we gek op dieren zijn, van de rode stof met lijntjes/ruitjes had ik een zomersetje genaaid enz. en verder aangevuld met marktstoffen. De repen had ik niet geknipt maar gescheurd (foutje), een oude laken tot vierkanten gemaakt en beginnen/opnaaien maar...... Les of boeken had ik nog niet. Hoe ik erbij kwam om met patchwork bezig te zijn, geen idee. Misschien een oude (echte handwerk) Ariadne en Libelle of Margriet



Dan werd hij gebruikt en dan weer even opgeborgen. En nu ziet hij er zo uit, hééél erg gebruikt maar dan wel door de honden. Toen een van de honden jong was vond deze de quilt wel mooi maar de achterkant wat minder en heeft vakkundig een poging gedaan om alleen de achterkant er vanaf te halen. Maar dat mag de pret niet drukken, hij werkt nog perfect.



En nu dan het nachtelijk bezoek. Man Lief is vandaag met de jongste hond naar Leeuwarden want daar is de Europeese Hondententoonstelling. Dat betekend vroeg op (om 03.30uur) om brood, koffie en thee klaar te maken. Rond 04.30 vertrekt hij naar Best  om van daaraf samen met iemand anders verder te gaan (wel zo gezellig). Dat betekende dus vroeg naar bed. Door de warmte kon ik mijn lig/slaap niet vatten en ben maar naar beneden gegaan. In de keuken hebben we een "insecten licht" waardoor je geen lamp hoeft aan te doen omdat er een soort schemer is. Zag ik voor de koelkast iets "ronds", mijn gedachten was dat Tabby een muis had meegenomen maar dat is langwerpig.... Toch maar het licht aangedaan.......

Zat er dus een pad/kikker. Tja dat kan gebeuren als je in een dorp/op het platte (in dit geval heuvelig) land woont en alle deuren heb open staan en de dieren het najaar voelen naderen. (Echt vreemd was het niet want het is in een ander jaar al een keer eerder gebeurd.) Wat doe je dan, je pakt het beestje op (water en zeep na afloop zijn er goed voor) en zet het weer in de tuin.
Waar hij/zij tussen de bladeren/planten een schuilplekje kan zoeken.
Zo, nu toch even een uurtje plat want met drie uurtjes slaap denk ik niet dat ik de dag goed doorkom...